Lifetime determination of CAT 3512B engine crankshaft assemblies on D19E locomotives according to the wear and tear of their parts in the operation on Vietnam railways

https://mij.hoimovietnam.vn/en/archives?article=23046
  • Affiliations:

    1 University of Transport and Communications – Campus in Ho Chi Minh City
    2 University of Transport and Communications

  • *Corresponding:
    This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Received: 19th-May-2023
  • Revised: 28th-June-2023
  • Accepted: 5th-July-2023
  • Online: 31st-Aug-2023
Pages: 42 - 58
Views: 133
Downloads: 1
Rating: , Total rating: 0
Yours rating

Abstract:

Until now, there have been many pieces of research related to surveying and assessing the wear and tear of parts on locomotives used in the Vietnam Railways (VNR), such as parts of diesel engine crankshaft - connecting rod assemblies, parts of the locomotive running gears, etc. For D19E locomotives, there have also been some studies on wear and tear of running gear parts, typically wheel treads, wheel flanges, traction motor (TM) bearings, TM collectors, etc. Nevertheless, the study of wear and tear of 3512B engine parts on D19E locomotives has not been able to perform so far. Therefore, the article presents research on the lifetime determination of CAT 3512B engine crankshaft assemblies on D19E locomotives according to the wear and tear of their parts in the operation on Vietnam railways, specifically at the Saigon locomotive enterprise. The research result is the reference basis for the adjustment of maintenance and repair (MAR) cycles of CAT 3512B engines in particular and D19E locomotives in general in the VNR.

How to Cite
Nguyẽn, C.Hũu and Do, T.Duc 2023. Lifetime determination of CAT 3512B engine crankshaft assemblies on D19E locomotives according to the wear and tear of their parts in the operation on Vietnam railways (in Vietnamese). Mining Industry Journal. XXXII, 4 (Aug, 2023), 42-58. .
References

1. Phan Văn Khôi (2001), Cơ sở đánh giá độ tin cậy, NXB Khoa học và Kỹ thuật, Hà Nội.

2. Đỗ Đức Tuấn (2013), Độ tin cậy và tuổi bền máy, NXB Giao thông vận tải, Hà Nội.

3. Đỗ Đức Tuấn (2005), Đánh giá hao mòn và độ tin cậy của chi tiết và kết cấu trên đầu máy diesel, NXB Giao thông vận tải, Hà Nội.

4. Đỗ Đức Tuấn (Chủ biên), Võ Trọng Cang, Nguyễn Đức Toàn (2016), Cơ sở đánh giá độ tin cậy của các chi tiết máy và phương tiện hư hỏng do mòn, NXB Đại học Quốc gia Tp. Hồ Chí Minh.

5. Nguyễn Đức Toàn, Đỗ Đức Tuấn (2013), Xây dựng phần mềm đánh giá các chỉ tiêu độ tin cậy của phần tử và hệ thống trên đầu máy, toa xe trên cơ sở ngôn ngữ lập trình Matlab. Đề tài NCKH, mã số T2013-CK-28. Trường Đại học Giao thông Vận tải, Hà Nội, 2013.

6. Nhà máy đầu máy diesel Tư Dương, Trung Quốc, Sổ tay đại tu đầu máy.

7. Tổng Công ty Đường sắt Việt Nam (2002), Hồ sơ kỹ thuật đầu máy D19E, Hà Nội.

8. Tổng Công ty Đường sắt Việt Nam - Xí nghiệp Đầu máy Hà Nội (2002), Tài liệu hướng dẫn bảo dưỡng và sử dụng đầu máy D19E, Dịch thuật: Hoàng Thuỵ, Hà Nội.

9. Tổng Công ty Đường sắt Việt Nam (2006), Quy trình sửa chữa đầu máy D19E cấp Ky tại Xí nghiệp, Hà Nội.

10. Tổng Công ty Đường sắt Việt Nam (2016), Quy trình sửa chữa cấp đại tu đầu máy D19E, Hà Nội.

11. Пузанков A.Д. (1999), Надёжность конструций локомотивов, MИИТ, Москва. 12. Пузанков A.Д. (2006), Надёжность локомотивов, MИИТ, Москва.

Other articles