Study on design cross-section with anchor of roadway of longwall CIII-6-1B level +10 Vang Danh coalmine

https://mij.hoimovietnam.vn/en/archives?article=24012
  • Affiliations:

    1 VIMA-Mining Advanced Technology Support Center
    2 Russian Institute of Design of Mining Enterprises - Scientific Research Center RANK Ltd. Co.

  • *Corresponding:
    This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Received: 8th-Nov-2023
  • Revised: 25th-Dec-2023
  • Accepted: 28th-Dec-2023
  • Online: 28th-Feb-2024
Pages: 18 - 31
Views: 186
Downloads: 1
Rating: , Total rating: 0
Yours rating

Abstract:

Based on the results of research on geomechanical conditions of working roof rock mass at roadway level +10 III-6-1B Vang Danh Coal Company - Vinacomin [1], the authors proposed to choose an trapezoidal cross-section and design with anchors at two levels (rock bolt with cable anchors) according to [3]. The method is a new tool to help mining engineers refer to, compare or use in the design of tunnels with anchors, thereby improving the effectiveness of anchoring in underground coal mines. Keywords: anchor, design, methods, new tools.

How to Cite
Pham, M.Khanh, Luu, D.Quang, Zakharov, A.V. and Aushev, V.E. 2024. Study on design cross-section with anchor of roadway of longwall CIII-6-1B level +10 Vang Danh coalmine (in Vietnamese). Mining Industry Journal. XXXIII, 1 (Feb, 2024), 18-31. .
References

1. Phùng Mạnh Đắc và nnk (2023), Nghiên cứu điều kiện địa cơ mỏ đá vách phục vụ chống neo tại lò dọc vỉa vận tải mức +10 lò chợ CIII-6 -1B mỏ than Vàng Danh, Tạp chí Công nghiệp mỏ số 4-2023.

2. Tập đoàn Công nghiệp Than - Khoáng sản Việt Nam (2018), Hướng dẫn chống lò sử dụng neo dính kết, phối hợp bê tông phun hoặc lưới thép ở các mỏ than hầm lò” TKV.

3. Инструкция по расчету и применению анкерной крепи на угольных шахтах России (2020), (Hướng dẫn tính toán và áp dụng vì neo chống lò ở các mỏ than, LB Nga năm 2020).

4. GB/T 35056-2018 煤矿锚杆支护技术规范 (Quy phạm công nghệ chống giữ neo mỏ than GB/T

35056-2018)

Other articles