Reliability assessment of engine crankshaft bearing systems in D12E locomotives used on Viet Nam railways

https://mij.hoimovietnam.vn/en/archives?article=23026
  • Affiliations:

    1 University of Transport, Branch in Ho Chi Minh City
    2 University of Transport,

  • *Corresponding:
    This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Received: 10th-Dec-2022
  • Revised: 15th-Jan-2023
  • Accepted: 6th-Feb-2023
  • Online: 30th-Apr-2023
Pages: 44 - 52
Views: 136
Downloads: 1
Rating: , Total rating: 0
Yours rating

Abstract:

Engine crankshaft bearing systems in diesel locomotives are composed of plain bearings with hydrodynamically lubricated clearances. According to the reliability theory, the crankshaft bearing systems are considered to be systems of series bearing elements. Therefore, based on the reliability theory for elements and systems in general as well as of the plain bearing joints with hydrodynamic lubrication clearances in particular, the individual reliabilities of the crankshaft neck - bush, the crankpin - bush joints as elements, and the combined reliabilities of the crankshaft bearing systems as serial element systems have been determined for K6S 230 DR diesel engines on D12E locomotives used in the Vietnam railway industry.

How to Cite
Nguyen, C.Huu and Do, T.Duc 2023. Reliability assessment of engine crankshaft bearing systems in D12E locomotives used on Viet Nam railways (in Vietnamese). Mining Industry Journal. XXXII, 2 (Apr, 2023), 44-52. .
References

1. Nguyễn Hữu Lộc (2006), Thiết kế và phân tích hệ thống cơ khí theo độ tin cậy, Nhà xuất bản Khoa học và Kỹ thuật, Hà Nội.

2. Nguyễn Hữu Lộc (2000), Cơ sở thiết kế máy, Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Tp. Hồ Chí Minh.

3. Phan Văn Khôi (2001), Cơ sở đánh giá độ tin cậy, Nhà xuất bản Khoa học và Kỹ thuật, Hà Nội.

4. Đỗ Đức Tuấn (2013), Độ tin cậy và tuổi bền máy, Nhà xuất bản Giao thông Vận tải, Hà Nội.

5. Đỗ Đức Tuấn (2005), Công nghệ sửa chữa đầu máy diesel, Nhà xuất bản Giao thông Vận tải, Hà Nội.

6. Tổng Công ty Đường sắt Việt Nam (2017), Quy trình sửa chữa đầu máy D12E, Hà Nội.

7. Tổng Công ty Đường sắt Việt Nam (2016), Quy định về sử dụng dầu bôi trơn động cơ đầu máy, Hà Nội.

8. Trần Văn Việt (2015), Nghiên cứu lý thuyết quá trình va đập của pít tông trong xi lanh động cơ đầu máy diesel, Luận văn Thạc sỹ kỹ thuật, Trường Đại học Giao thông Vận tải, Hà Nội.

9. Rohr, William Fredric, "Experimental and Theoretical Investigation of Lube Oil Performance and Engine Friction. "PhD diss, University of Tennessee, 2013. http:/trace.tennessee.edu/utk_graddiss/1774

10.Пузанков A.Д. (1999), Надёжность конструций локомотивов. MИИТ. Москва.

11.Пузанков A.Д. (2006), Надёжность локомотивов. MИИТ. Москва.

Other articles